خبرگزاری ایبنا | در شرایطی که بحران سراسری کشور را فرا میگیرد اینرسانهها و شبکههای اجتماعی هستند که نقش پررنگی در اطلاعرسانی درباره این بحرانو جنبههای آن دارند. ارتباطات بحران در رسانههای اجتماعی» نوشته ان ماری وندنهارکبا ترجمه عباس رضایی ثمرین، به ارائه یک برنامه عملیاتی شامل استراتژیها و تاکتیکهایآزموده برای مدیریت ارتباطات بحران در رسانههای اجتماعی پرداخته است.
کتاب بهطور خاصبر بستر رسانههای اجتماعی متمرکز است و از همینرو گامی بدیع در حوزه ارتباطاتبحران بهشمار میرود. مصادیق متعدد واقعی و بررسی کارگاهی نحوه مدیریت بحران دررسانههای اجتماعی یا استفاده از قابلیت آنها در کنترل بحران، مشخصه اصلی کتاباست. برخی از شرکتها و سازمانهایی هستند که در کتاب تجربه مدیریت بحران آنها بهویژهدر رسانههای اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته؛ تجاربی که بعضی از آنها توأم باموفقیت بوده و برخی دیگر به شکست انجامیده است.
نویسنده این کتابانماری وندنهارک پژوهشگر روابط عمومی دیجیتال، ارتباطات بحران و امنیت سایبریاست که بهطور تخصصی در حوزه استراتژیهای ارتباطات صنفی فعالیت دارد و تجاربپژوهشیاش در ارتباطات دیجیتال، روی ارتباطات بحران و امنیت سایبری متمرکز بودهاست. وندنهارک برای نگارش کتاب ارتباطات بحران در رسانههای اجتماعی» با مدیرانرسانهای چندین سازمان و شرکت بزرگ بینالمللی شخصا مصاحبه کرده و با آنهادرباره نحوه مدیریت بحرانهای ارتباطی بهویژه بحرانهایی که در بستر شبکههایاجتماعی بسط یافتهاند، به گفتوگو نشسته است.
گفتوگویی که درادامه میآید با عباس رضایی ثمرین مترجم این کتاب درباره مدیریت بحران در فضایمجازی انجام شد.
درباره این سایت